..yang bernama sahabat

Wednesday 15 October 2014

Jauh Tu

Assalamualaikum. Sambil ngeteh, cerita pasal buku ni. Mula-mula kawan, Ani yang racun kat grup Wasap. Dia siap print screen suruh aku baca. Aku abaikan. Hari tu aku pergi PPAS, aku pegang - macam terbitan yang biasa aku tengok. Tapi bila tengok dekat-dekat bukan.

Dari mula sampai habis, setiap cerpen dia walaupun satu muka surat, ada punch line. Dalam masa beberapa jam aku baca, itulah kerja aku. Ketawa, gelak, mengekek-ngekek, terkekeh-kekeh - sampai habis.

Gaya bahasa - minta ampun - santai habis. Penulis dan penerbit dah maklumkan kat depan sekali. Tak ada standard DBP dalam koleksi cerpen ni. Kisah-kisah dalamnya? tak disusun. Ikut suka penulis aje dan ikut suka kitalah nak baca ikut kronologi ke, flash back atau flash forward. 

***Penulis ni juga blogger.
***gambar : carian Google

2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...