..yang bernama sahabat

Sunday 27 November 2011

MAAL HIJRAH MUNCUL LAGI

Maghrib 1 Muharram muncul lagi. Di mana saya?, anak-anak dan suami? Malu untuk mengakui tetapi hipokritlah saya seandainya sekadar mengucapkan Salam Maal Hijrah dengan hijab sebagai muslimah sejati walhal sebenarnya saya berada di dalam panggung wayang 3D di Sunway Pyramid menikmati Puss In The Boot...

Ha..ha..

Tetapi sejam sebelum itu (acara Movie Outing ini adalah aktiviti anjuran JTI Tobacco (M) sebagai mengisi kalendar aktiviti kebajikan kakitangan mereka...syabas untuk mereka!!) saya bersidai di tepi eskalator menyaksi sekian gelagat anak muda Melayu khususnya dan Malaysia amnya.

Saya cuma mampu berzikir di dalam hati mendoakan agar anak-anak saya nanti tidak termasuk di dalam senarai hitam hati saya sepanjang saya memerhati di situ. Saya berusaha memujuk hati bahawa inilah resam dunia muda tetapi gagal. Entahlah...

Mungkin saya terlalu konservatif agaknya. Tidak mengikut peredaran zaman atau mungkin lupa zaman muda saya dulupun begitu juga (Tuhan, ampunkan aku...)

Bagaimanapun, SALAM MAAL HIJRAH untuk saya, suami dan anak-anak serta semuanya. semoga kita menjadi lebih balik dari semalam....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...