..yang bernama sahabat

Monday, 2 March 2015

Awak Kat Mana?

gambar : google
Assalamualaikum.

Insiden hari bertunang yang lebih menduga sabar aku ialah bila rombongan pihak lelaki terlewat sejam. Sebabnya ada dua buah kereta dalam konvoi tu sesat. Lepas tu tunang aku pulak tak ikut sekali. Pak Lang yang lead masa merisik tu pulak ingat-ingat lupa rumah aku. Yelah, Cik Jah...bukannya pergi hari-hari.
Tak ke haru-biru jadinya.

Oh tak cukup haru lagi. Nak menambahkan haru, mak aku lepak kat muka pintu bilik penunang (belum jadi pengantin) dan bersyarah pasal ni:

a) entah-entah dia tipu
b) entah-entah dia dah lari
c) entah-entah dia nak main-main aje
d) entah-entah mak bapak dia tak suka kat awak

dan macam-macam entah lagi. Aku memang stres gila sebab masa tu tak ada telefon bimbit nak diredah dan telefon tanya, "awak kat mana, awaak...awak kat mana?" Tak adalah aku terfikir nak berastgahafar ke, husnuzon ke, berzikir ke. Aku buat apa? Aku tanggalkan layah (veil) dan aku menangis.

Takdir Allah jugak, jam 1.00 lebih sikit, mereka tiba. Itulah arrange lagi masa tak hormat waktu solat!

Dan mintak maaf cakap, lama juga aku nak menjernihkan hubungan dengan mak lepas tu...

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget