..yang bernama sahabat

Tuesday 24 September 2013

Idaman Hati



NAZA BLADE 250 cc Idaman Hati

 Apasal pulak tulis entri pasal motor ni?  Inilah motor idaman hamba dengan suami.  Hari tu terserempak dengan dua bikers di traffic light.  MasyaAllah, punyalah excited kami berdua.  Mengalahkan yang empat orang kat belakang tu.

Tapi, dalam novel yang akan dikeluarkan Oktober ini, aku gambarkan Wafi bikers tu. Tak caya, baca kat bawah. 


Dia datang dari luar rumah membawa khabar yang diterima daripada papanya. Dirangkulnya leher Hidayati dan diciumnya pipi yang tidak lagi selicin dulu itu bertalu-talu.  Bagaikan pipi itu milik kakaknya Zaweeya.  Ain dan Budik berpelukan.  Semenjak kehilangan Zaweeya, mereka juga tidak senang duduk.  Berkampung di rumah sahabatnya itu.   Segala kerinduan bagaikan terpecah dan rasa tidak sabar terus menggebu di hati.
           
Mereka, tanpa suara bergegas ke kenderaan masing-masing.  Ain dan Budik tanpa meminta izin memadatkan diri ke dalam kereta Izzie.  Wafi tanpa menyapa mamanya dulu, terus menderum memandu jentera beroda dua berkuasa 250 cc; pergi mendahului yang lain.

Zakeeya dan kakaknya tanpa suara juga membenarkan Azhari yang tidak tidur seperti manusia lain tidur semenjak kehilangan Zaweeya itu memandu.  Semuanya bagaikan ingin terbang.  Ingin cepat tiba untuk menemui seorang manusia yang tiba-tiba meniti namanya di bibir mereka.   Dirindui kehadirannya. 
           

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...