..yang bernama sahabat

Wednesday 12 December 2012

Pawaka

Assalamualaikum dan salam sejahtera
Catatan : 28 Muharram 1434

Asalnya, aku namakan Langgam Berkasih tapi tiba-tiba aku nak tukar pada Diney, Pawaka di matamu.  Tak jadilah.  Akhirnya jadi Pawaka sahaja.

Mungkin akan balik semula Pawaka Di Hati/di mata atau di mana-mana.  Mengada-ngada betul.  Watak-watak yang masih lagi menjalani proses ujibakat di dalam minda ialah Daniel Muiz, Nik Faridzuan Arif, Dineyatulzawi, Danish, Aishah Khadeeja, Puan Rohana, Encik Hashim, Maimon Haiza, Damia dan lain-lain watak tambahan yang sedang beratur.
Muiz @ Dato' Daniel Muiz


Plot, latar dan segala-galanya masih lagi berada di tangga paling bawah dalam peringkat pemprosesan cerita, tunggu dijemput untuk masuk bersimpuh di beranda imaginasi.  Bagaimanapun, wajah-wajah watak telahpun tergambar tetapi aku keliru pada siapa hendak aku berikan Daniel Muiz dan pada siapa harus memegang amanah sebagai Nik Faridzuan Arif.

Dato' Daniel Muiz, wow, dato' kau! habis, orang lain asyik buat cerita dato dan datin ni.... akupun nak buat juga.  cerita cinta?  hmmm mungkin ya atau mungkin tidak.  Kenapa Daniel Muiz?  Daniel tu nama nabi, Muiz itu salah satu daripada 99 Asma Ul Husna.  Maka, aku akan telusuri Surah Al Hadad semasa nak menyiapkan naskhah ni...  Kenapa asyik aku mempromosi Daniel Muiz dari tadi? sebab Muiz yang jadi watak utama.  Pertama kali aku meletakkan lelaki sebagai watak utama.... eksperimen...eksperimen....

Nick @ Nick Faridzuan Arif
Cerita orang tua?  tolonglah, Daniel Muiz sebaya aku je.  Baru nak bersiap-siap masuk empat puluh.  baru-baru nak mengenal erti kematangan.  Nik Faridzuan Arif, panggil Nick ajelah ya, biarpun adik beradik dia semuanya ada Nik juga di depan.  Tapi, Nik Sharmin Farhana aku panggil Nicky.  Nik Shahzani Amira aku panggil Nini.  Panjang-panjang nama nih... menyusahkan pembaca nanti tak?  tak.  kalian akan bertemu nama-nama yang panjang ni sesekala aja.  selain itu, semuanya aku dah pendekkan jadi Muiz, Nick, Diney, Ai, Kak Mai, Mia dan seterus-seterusnya lah...

nantikan post2 aku di sini.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...