..yang bernama sahabat

Tuesday 17 February 2015

Bila Masuk Sekolah

Assalamualaikum.

Along dah mencecah 17 tahun. Bermakna dah 17 kali aku tak pernah miss hari pertama persekolahan along dan adik-adiknya. Yang aku selalu miss ialah mesyuarat PIBG...hehehe

Suami aku pun sama. Untuk tahun ni, dia pesta cuti seminggu macam ada anak kembar tiga nak masuk darjah satu! Bersempena dengan fumigation dekat gudang tempat kerja dia. Walhal si bongsu dah masuk darjah 5 pun.

Masa kecil dulu, seingat aku, masa darah 1 dengan 2 aje ayah hantar ke sekolah dan bawak balik setengah hari. Wuish! lesen besar beb! Mana taknya, Guru Besar tu pangkat pak sedara aku. Berlagak gila.

Masa tu aku bersekolah di Sek Keb Bandar Mentakab. Cikgu kelas aku ialah Cikgu Aminah yang sangat soft spoken.

Mak ambil peranan mak-mak yang lain. Samalah. Tak ambil tahu hal-hal sekolah ni.

Tapi satu hal yang sama ialah, mesyuarat PIBG, ayah tak datang jugak!

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...