..yang bernama sahabat

Wednesday 11 February 2015

Kerja Bertangguh...Menjadi Tak?

gambar : carian google
Assalamualaikum.

Ingat tak orang-orang tua pernah cakap, kerja bertangguh tak menjadi. Aku tambah sikit, jadi jugak, tapi tak semenggahlah jawabnya.

Bila aku berleterkan Umar yang selalu melambat-lambatkan arahan aku, aku macam meleterkan diri aku sendiri. Jawapan "nanti orang buatlah." memang sinonim dengan diri aku, satu waktu dulu. Sekarang, time aku pulak nak mendengarnya. Hahaha...semoga Allah ampunkan dosa-dosa aku sebab memberi jawapan begitu pada emak. Dan, semoga hati emak taklah segeram mana ketika mendengar jawapan aku dulu tu... aamin.

Lihat, hidup ini putaran roda kan. Sebab tu la ustaz-ustazah pesan, rajin-rajin doa-doakan mak ayah, nanti anak-anak doakan kita. Aku belum pernah skodeng dengar anak-anak baca doa...sebab perlahan sangat. Tapi aku tahu ada yang read thru Al Mathurat sebab aku nampak beberapa muka surat dikelepet sewaktu aku masuk bilik No 1 dan No 2 (merujuk kepada anak dara sulung dan kedua) tadi.

Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...