..yang bernama sahabat

Tuesday 10 February 2015

Kecilnya Negeri Pahang!

gambar : carian Google
Assalamualaikum.

Satu hal semasa aku kat sekolah menengah rendah, aku ni pendiam. (ehem) Sungguh. Karektor aku bertukar 360 darjah bila aku pindah ke menengah atas dan tinggal di asrama. Namun, gitupun, diam-diam aku berisi. Lepas juga beberapa keping surat cinta a.k.a cinta monyet.

Yang aku ingat seorang pelajar tingkatan enam yang tinggal di felda gugusan Kumai. Tapi, disebabkan ketuaan ni, aku tak ingat dah, felda yang mana satu. Seorang lagi ialah pelajar Sek. Men Dato' Bahaman Lanchang yang aku jumpa masa pertandingan kuiz agama peringkat daerah. Aku pernah terserempak dengan dia di Hentian Pekeliling ketika turun ke KL untuk berdating dengan tunang aku...(ngeh...ngeh..)

Oh ya, menyebut pasal kuiz agama kat sekolah tu. Aku mewakili Sek Men Keb Mentakab atau kependekannya SEMEKEME. Pemenang, tak salah aku datang dari Sek Men. Jenderak Utara (maaf aku tak ingat ni @ mungkin Sek Men Kuala Krau).

Wakilnya ialah Roszana Abu Salam, Norhairiah Abu Hani dan Hayati Mohd Nor. Ketiga-tiga mereka kemudiannya jadi rakan sedorm aku di Sek Men Vokasional Tengku Ampuan Afzan, Bentong.

Semalam, hari lahir Norhairiah. Salam hari lahir yang ke 4XXX - sudah masuk 4 series!

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...