..yang bernama sahabat

Saturday 28 February 2015

Terajang Versi Shake Hand

gambar : google
Assalamualaikum.

Sebut fasal fail (ingat nak entri pasal fail cover Erik Estrada) ada satu insiden terjadi masa hari akad nikah aku, 18 tahun lepas. Tapi Allah mentakdirkan mak dah tak dapat melihat, maka kekecohan tak lah sampai ke dalam bilik pengantin. Kalau tak, mahunya keluar tv kisah seorang pengantin bersilat dengan songket lipat paras lutut! dengan maknya.

Ayah, Abang Asri (abang sepupu ipar) dan juga pak sedara aku dah menggelabah sakan dah jam tu. Mana taknya, tok kadi (Ustaz Aziz, al fatihah) dah bersila baik punya. Tapi, semua dokumen yang nak ditengoknya tak ada. Dalam makna kata lainnya HILANG!

Tak tahulah, aku atau ayah yang salha letak, tapi memang kecoh gila. Cuma aku (pengantin) aje yang tak tahu. Dek, kerana jodoh tu dah tertulis dengan hero idaman Malaya aku tu, dan tak tahulah apa saudara-mara lelaki aku buat, maka dapatlah si dia shake hand dengan Ustaz Aziz.

Aku tak berani nak tanya ayah pasal tu, takut kena terajang versi 'shake hand'


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...