..yang bernama sahabat

Friday 27 February 2015

Funtastic Parents - Kids for Jannah






Assalamualaikum

Keesokan harinya pulak 15 Feb 2015 berlangsung satu ceramah keibubapaaan yang dianjurkan oleh Vogue Malaysia yang berpaksi pada slogan Funtastic Parents Kids Of Jannah. Acara-acaranya termasuklah ceramah dan drum circle untuk anak-anak. Ini kali kedua aku terlibat dengan aktiviti ini – maksud aku jadi peserta. Kali pertama di PPAS Shah Alam. 

Lokasinya kat perkarangan blok aku dengan kerjasama KRT Blok M dan N bersama Yayasan Bank Rakyat, Tabung Haji, Komuniti 1M, RTC, LPPKN dan JKKKP. Acaranya berlangsung pada 2 petang tapi terlajak beberapa ‘setengah’ sebab penceramahnya sesat. 

Tajuk yang dibawa ialah Membina Generasi Cemerlang yang dikendalikan oleh tuan Nor Azam bin Haji Mokhtar, graduan UITM dan pemegang ijazah kedoktoran dalam pelbagai bidang. Yang aku tahu, Vogue Malaysia yang dipresidenkan oleh Pn Jamilah Hanim ni memang mempunyai pasukan motivator dan speaker yang hebat-hebat.

Ceramahnya berlangsung santai. Tak adalah rigid nar. Yang sempat aku catatkan ialah generasi Y @ Why perlu dididik untuk berfikir di luar kotak, pandai cari peluang dan perlu kuat semangat.


acara cabutan bertuah....aku? hmmmm
Hmmm…jenuh juga nak memikirkan untuk menarik mereka keluar dari ‘kotak’ tu – nak-nak kotak Kpop tu….

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...