..yang bernama sahabat

Saturday 14 February 2015

Nostalgia Sepotong Tembikai

carian google
Assalamualaikum.

Kalau korang baca catatan lepas, korang akan perasan. Aku dengan mak aku memang tak sebulu. Ada aje angin kami yang tak match. AKu kira itu khilaf aku walaupun satu ketika dulu aku fikir aku aje yang betul.

Kira-kira aku dalam umur 5 tahun, aku bersekolah tadika KEMAS dalam Batu Lima Kem. Pergi ayah hantar. Balik ayah jemput dan leaps tu lepak sampai ayah habis kerja. Mak masa tu kerja kilang. Shift malam yang selalu aku ingat sangat.

Tiap-tiap malam mak mesti bawak balik sepotong tembikai yang besar gedabak...amboi.

Entahlah sama ada kalau mak tak beli tembikai satu hari tu, aku menangis atau tidak, aku tak ingat. Aku memang tak banyak spend masa dengan mak. Tapi, nostalgia-nostalgia kecil begini rupanya kuat dan kukuh dalam ingatan aku.

Korang rindu mak korang tak?

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...