..yang bernama sahabat

Sunday 15 February 2015

Sekarang Aku Faham

Assalamualaikum.

Apabila aku masuk sekolah, mak berhenti kerja kilang. Akulah, satu hal bila dah masuk sekolah, selalu sakit. Entah berapa kali ayah kena sewa kereta Pak Cik Ramly (al fatihah) nak bawak aku pergi hospital. Aku ni pulak yang kereknya, memang tak nak mak uruskan. Semua nak suruh ayah. Sampai nak hantar masuk ke dalam jamban pun suruh ayah jugak.
Pasal apa?
Pasal mak kuat membebel. Dahlah aku sakit, tambah sakit dengar inspirasi tak berapa bermotivasi a.k.a leteran dia tu. Sampai satu ketika, mak sound aku,
"awak ni, kalau ayah buat semua betul. Kalau mak buat semua salah!"

Masa tu umur aku 8 tahun. Aku faham ke tidak mak tersinggung...entahlah.
Tapi sekarang...aku faham.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...