..yang bernama sahabat

Thursday 5 February 2015

Tiada Kebetulan

gambar : carian google
Assalamualaikum.

Bila baca travelog, rasa teringin pulak nak tulis travelog. Macam-macamlah perasaan ni kan...macam juga manusia. Tapi ada baiknya aku mulakan bertravelog di sini. Kalau nak ikutkan kembara hidup aku dah jauh, dah 41 tahun, aku rasa sudah diberi bonus sebab pada pengamatan aku...hmmm personal la...tak boleh tulis.

Apakah perkara klimaks yang berlaku dalam hidup aku?

Satu perkara, aku suka membaca. Aku suka menulis dan apabila aku baca buku panduan penulisan mengenai penciptaan watak, jalan cerita, plot dan sebagainya, aku terperasan sesuatu. Kita ni juga sebahagian daripada watak ciptaan Allah, daripada sebuah novel yang sangat besar.

Kalau pengarang suka meletakkan kebetulan untuk menemukan dua watak, sebenarnya jika difikirkan semula, tiada kebetulan di dalam 'novel besar' ini. Semuanya sudah 'didraf' Allah sejak sekian lama.

Perkara klimaks dalam hidup aku...di catatan akan datang.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...