..yang bernama sahabat

Tuesday 23 October 2012

pecah kepala

Aku terlibat dengan karya kreatif mahupun karya fiksyen begitu lama.  Tiba-tiba diminta bantu menaip tugasan yang memerlukan aku memerah otak kiri dan kanan sekaligus bermain kata-kata berasaskan fakta.
aduh!
aku bagaikan terkurung dalam sangkar kata-kata yang sentiasa mengikat tangan dan kaki.  tidak membenarkan minda terbang membebaskan kata seperti selalu.  Anak-anakpun bertanya, "kenapa mak, idea tersangkut?  bila melihat aku kerap termenung dan membiarkan diri diulit kebisuan.
sesungguhnya aku bersyukur, merasai pengalaman bergelar pelajar biarpun di institusi pengajian yang tak berapa tinggi.  Setidak-tidaknya aku memahami keretakan kepala para pelajar menyiapkan assignment yang entah apa-apa tetapi amat bermakna dalam menentukan nilai segulung ijazah ataupun diploma.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...